V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Historie reklamy

20th Century Travel

20th Century Travel

Autor: Jim Heimann, Allison Silver
ISBN: 9783836553964
Internetová cena: 423,00 Kč
Běžná cena: 529,00 Kč
Skladem (1 ks)
Over the course of the twentieth century, travel experienced an unprecedented boom. As ocean liners broke speed records, aerodynamic trains roared down tracks, and stylish boat-plane clippers evolved into jumbo jets, travel transformed from a cushioned journey of the elite into a convenient pastime for the general public.

With the mass production of automobiles, invention of airplanes, freeways and motels, America led the wanderlust phenomenon. With nearly 400 vintage print advertisements from the Jim Heimann Collection, this book documents the exponential expansion of American tourism, through the domestic and global, exclusive and popular, exotic and standardized adventure.

With an introduction, decade-by-decade analysis, and an illustrated timeline, rediscover the thrilling energy of this new age of mobility in which Americans climbed aboard locomotives or ships, jets or Greyhound buses to explore distant lands, or to see whole new sides to their own country.
Contributors

The editor

Cultural anthropologist and graphic design historian Jim Heimann is Executive Editor for TASCHEN America, and author of numerous books on architecture, pop culture, and the history of the West Coast, Los Angeles, and Hollywood. His unrivaled private collection of ephemera has been featured in museum exhibitions around the world and in dozens of books.

The author

is a writer and editor based in New York City. A former contributing editor to Culture & Travel magazine, she was editor of The Los Angeles Times Sunday "Opinion" section, an editor of The New York Times "Week in Review," and a founding editor of The Washington Independent.

20th-Century Fashion. 100 Years of Apparel Ads

Alison A. Nieder, Jim Heimann
The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering to a wealthy elite into a global industry employing millions, with new trends whisked into stores...
Internetová cena: 423,00 Kč
Běžná cena: 529,00 Kč
Skladem (2 ks)

http://www.slovart.cz/buxus/images/gift.png

Vyberte si dárek ke každé objednávce nad 600 Kč! (zvolený titul uveďte do poznámky k objednávce) Informace k akci »

 

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

Aktuality

Připravujeme

V nakladatelství

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: