V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


The Field Guide to Supergraphics: Graphics in the Urban Environment

Novinka
The Field Guide to Supergraphics: Graphics in the Urban Environment
Novinka
Internetová cena: 455,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 569,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 384
Formát: 20 x 15 cm
ISBN/EAN: 9780500021347
Nakladatel: Thames & Hudson
Rok vydání: 2018
Edice: Street Art / Výtvarné umění

Award-winning designer Sean Adams presents over sixty case studies of environmental graphics and murals from around the world

Supergraphics can be found everywhere in the modern urban environment, from galleries to car parks, from offices to shops. These large-scale graphics are used in architectural delineation, wayfinding and identifying signage, illustrative murals and corporate branding.

The Field Guide to Supergraphics introduces over sixty of the best examples from around the world. It explains what makes these projects so successful, breaking down their function and their distinctive visual language. Divided into four sections – typographic, graphic, colour and vernacular – and featuring interviews with several leading practitioners, this is a visually stunning and highly informative guide to the rapidly developing supergraphic world.

Contents List

Introduction • Types of Supergraphics • Corporate Projects • Wayfinding Projects • Retail Projects • Cultural Projects • Civic Projects • List of Contributors

About the Author

Sean Adams is a founding partner of the award-winning design firm AdamsMorioka and has been cited as one of the forty most important people shaping design internationally. A former AIGA national president, he is the Executive Director of the Graphic Design Graduate Program at ArtCenter College of Design. Adams is the co-author of Logo Design Workbook and Colour Design Workbook and sole author of The Designer’s Dictionary of Colour and the series Masters of Design.


Ukázky z knihy (pro zvětšení klikněte)

ukázka z knihy #0 ukázka z knihy #1 ukázka z knihy #2 ukázka z knihy #3 ukázka z knihy #4 ukázka z knihy #5

 

Další knihy od tohoto autora

The Designer's Dictionary of Type The Designer's Dictionary of Color Masters of Design: Logos & Identity

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: