V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


20th Century Travel: 100 Years of Globe-Trotting Ads

Akce
20th Century Travel: 100 Years of Globe-Trotting Ads
Bazar
Cena v akci: 598,00 Kč
Internetová cena: 679,00 Kč
Běžná cena: 849,00 Kč
Zboží není skladem
Jazyk: tříjazyčná verze - anglicky, francouzsky a německy
Vazba: pevná s přebalem
Počet stran: 388
Formát: 238 x 302
ISBN/EAN: 9783836519410
Nakladatel: Taschen
Odkaz na stránky nakladatele: http://www.taschen.com/pages/en/catalogue/lifestyle/all/04964/facts.20th_century_travel_100_years_of_globe_trotting_ads.htm
Edice: Historie reklamy / Reklama

Ticket To Ride, Fly, Drive, or Sail

A lush visual history of the Golden Age of travel

The metabolism of travel changed more in the last century than in the previous half-millennium, a stunning transformation triggered by American wanderlust. In less than 100 years, the U.S. mass-produced the automobile, invented airplanes, freeways, motels, even sent men to the Moon. Travel grew ever faster and easier. Above all, it was democratized — enabling millions to explore distant lands, or see their own more fully.

At the start of the 20th century, only people with extensive disposable income and time to spare could enjoy leisure travel. By the century’s end, journeys took hours, not days, and mass travel — especially brief air flights — became the new normal. Along the way, ocean liners broke speed records, aerodynamic trains roared down the tracks, stylish boat-plane clippers evolved into jumbo jets. Whether aboard high-speed locomotives or ships, jets, or Greyhound buses — or when setting their own schedule on the open road — Americans demanded ever greater mobility and wider choice of destinations, thereby setting a new standard for travelers around the world.

A lush visual history of international wanderlust, this volume features 400-plus print advertisements from the Jim Heimann Collection, that illustrate the evolution of leisure travel — from domestic to global, exclusive to popular, exotic to standardized — and its crucial role in American culture.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: