V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Leonardo. Discoveries from Verrocchio's Studio: Early Paintings and New Attributions

 Leonardo. Discoveries from Verrocchio's Studio: Early Paintings and New Attributions
vyprodáno
Internetová cena: 792,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 990,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 135
Formát: 23,5 x 28,6 cm
ISBN/EAN: 9780300233018
Nakladatel: Yale University Press
Rok vydání: 2018
Edice: Umělecké monografie / Výtvarné umění

Presents exciting, original conclusions about Leonardo da Vinci’s early life as an artist and amplifies his role in Andrea del Verrocchio’s studio

This groundbreaking reexamination of the beginnings of Leonardo da Vinci’s (1452–1519) life as an artist suggests new candidates for his earliest surviving work and revises our understanding of his role in the studio of his teacher, Andrea del Verrocchio (1435–1488). Anchoring this analysis are important yet often overlooked considerations about Verrocchio’s studio—specifically, the collaborative nature of most works that emerged from it and the probability that Leonardo must initially have learned to paint in tempera, as his teacher did. The book searches for the young artist’s hand among the tempera works from Verrocchio’s studio and proposes new criteria for judging Verrocchio’s own painting style. Several paintings are identified here as likely the work of Leonardo, and others long considered works by Verrocchio or his assistant Lorenzo di Credi (1457/59–1536) may now be seen as collaborations with Leonardo sometime before his departure from Florence in 1482/83. In addition to Laurence Kanter’s detailed arguments, the book features three essays presenting recent scientific analysis and imaging that support the new attributions of paintings, or parts of paintings, to Leonardo.
Laurence Kanter is chief curator and the Lionel Goldfrank III Curator of European Art at the Yale University Art Gallery. Bruno Mottin is senior curator in charge of the Technical Studies of Paintings at the Centre de Recherche et de Restauration des Musées de France (C2RMF), in Paris.


Rita Piccione Albertson is chief conservator at the Worcester Art Museum, in Massachusetts.

ukázka z knihy #1 ukázka z knihy #2 ukázka z knihy #3 ukázka z knihy #4 ukázka z knihy #5 ukázka z knihy #6 ukázka z knihy #7 ukázka z knihy #8 ukázka z knihy #9 ukázka z knihy #10 ukázka z knihy #11

 

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: