V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Vážení zákazníci, ve dnech 23.–26. 5. se na vás těšíme na veletrhu Svět knihy Praha 2024 na pražském Výstavišti.

Internetové objednávky vytvořené nebo uhrazené v období od 21. 5. budou zpracovány v pondělí 27. 5. Děkujeme za pochopení.

Shoe Dog: A Memoir by the Creator of NIKE

Shoe Dog: A Memoir by the Creator of NIKE
vyprodáno
Internetová cena: 343,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 429,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 400
Formát: 15,3 x 23,4 cm
ISBN/EAN: 9781471146718
Nakladatel: Simon & Schuster
Rok vydání: 2016
Edice: Populárně naučné / Populárně naučné

In this instant and tenacious New York Times bestseller, Nike founder and board chairman Phil Knight “offers a rare and revealing look at the notoriously media-shy man behind the swoosh” (Booklist, starred review), illuminating his company’s early days as an intrepid start-up and its evolution into one of the world’s most iconic, game-changing, and profitable brands.

Bill Gates named Shoe Dog one of his five favorite books of 2016 and called it “an amazing tale, a refreshingly honest reminder of what the path to business success really looks like. It’s a messy, perilous, and chaotic journey, riddled with mistakes, endless struggles, and sacrifice. Phil Knight opens up in ways few CEOs are willing to do.”

Fresh out of business school, Phil Knight borrowed fifty dollars from his father and launched a company with one simple mission: import high-quality, low-cost running shoes from Japan. Selling the shoes from the trunk of his car in 1963, Knight grossed eight thousand dollars that first year. Today, Nike’s annual sales top $30 billion. In this age of start-ups, Knight’s Nike is the gold standard, and its swoosh is one of the few icons instantly recognized in every corner of the world.

But Knight, the man behind the swoosh, has always been a mystery. In Shoe Dog, he tells his story at last. At twenty-four, Knight decides that rather than work for a big corporation, he will create something all his own, new, dynamic, different. He details the many risks he encountered, the crushing setbacks, the ruthless competitors and hostile bankers—as well as his many thrilling triumphs. Above all, he recalls the relationships that formed the heart and soul of Nike, with his former track coach, the irascible and charismatic Bill Bowerman, and with his first employees, a ragtag group of misfits and savants who quickly became a band of swoosh-crazed brothers.

Together, harnessing the electrifying power of a bold vision and a shared belief in the transformative power of sports, they created a brand—and a culture—that changed everything.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: