V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Bad Science

Bad Science
vyprodáno
Internetová cena: 239,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 299,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 288
Formát: 12,8 x 19,8 cm
ISBN/EAN: 9780007284870
Nakladatel: Harper Collins
Rok vydání: 2010
Edice: Populárně naučné / Populárně naučné

Shorlisted for the BBC Samuel Johnson Prize for Non-Fiction

Longlisted for the Royal Society Prize for Science Books

Guardian columnist Dr Ben Goldacre takes us on a hilarious, invigorating and informative journey through the bad science we're fed by the worst of the hacks and the quacks…

When Dr Ben Goldacre saw someone on daytime TV dipping her feet in an 'Aqua Detox' footbath, releasing her toxins into the water and turning it brown, he thought he'd try the same at home. ‘Like some kind of Johnny Ball cum Witchfinder General', using his girlfriend's Barbie doll, he gently passed an electrical current through the warm salt water. It turned brown. In his words: ‘before my very eyes, the world's first Detox Barbie was sat, with her feet in a pool of brown sludge, purged of a weekend's immorality.'

Dr Ben Goldacre is the author of the ‘Bad Science' column in the Guardian and his book is about all the ‘bad science' we are constantly bombarded with in the media and in advertising. At a time when science is used to prove everything and nothing, everyone has their own ‘bad science' moments – from the useless pie-chart on the back of cereal packets to the use of the word 'visibly' in cosmetics ads. This book will help people to quantify their instincts – that a lot of the so-called ‘science' which appears in the media and in advertising is just wrong or misleading. Satirical and amusing – and unafraid to expose the ridiculous – it provides the reader with the facts they need to differentiate the good from the bad.

Full of spleen, this is a hilarious, invigorating and informative journey through the world of ‘bad science'.

Ben Goldacre is a doctor, writer, broadcaster and academic who specialises in unpicking dodgy scientific claims from drug companies, newspapers, government reports, PR people and quacks. His first book, Bad Science, reached Number One in the non-fiction charts, sold over 400,000 copies in the UK alone, and has been translated into 25 languages. He is 38 and lives in London.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: