V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Signage Systems & Information Graphics: A Professional Sourcebook

Signage Systems & Information Graphics: A Professional Sourcebook
vyprodáno
Internetová cena: 680,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 850,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 336
Formát: 24 x 28,5 cm
ISBN/EAN: 9780500288481
Nakladatel: Thames & Hudson
Rok vydání: 2009
Edice: Grafický design / Design

The ultimate book on signage in all its forms, packed with examples from around the world

A signage system is much more than just a set of signposts and symbols. As well as its practical application, it helps to create an identity for a space and can add decorative flair to any built environment. Here, Andreas Uebele calls on his own wealth of design experience to explore signage as a point where graphic design and architecture come together.

Andreas Uebele begins by describing the basic rules of signage design then goes on to show how easily they can be broken. Signs must be visible but not distracting, informative but not unwieldy, and concise but not confusing. Striking the right balance is crucial. Colour, typography, pictograms and icons are all elements that can be varied and exploited to encapsulate as much information as possible and fit the requirements of the brief: the signage for a hospital, an airport and a conference centre may have little in common, and solutions must always be tailored to fit the location.

The book also showcases great examples of signage design worldwide, ranging from museums and schools to transport systems, with an emphasis on the most original approaches to tackling the task.

This is not only an indispensable handbook for communications designers but a must for architects, interior designers and graphic artists who are keen to get a better insight into this fascinating but often overlooked aspect of modern design.

Contents List

1. Theory – Terminology; Design • 2. Planning • 3. Putting Ideas into Practice – Airports; Museums and Exhibitions; Schools and Libraries; Public Spaces; Businesses; Culture, Congresses and Trade Fairs

About the Author

Andreas Uebele lectures in communications design at Dusseldorf University of Applied Sciences, Germany. He manages his own visual communications agency in Stuttgart.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: