V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Fifty Years of Fashion

 New look to now

Fifty Years of Fashion
vyprodáno
Internetová cena: 399,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 499,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglický
Vazba: měkká
Počet stran: 176
Formát: 230 x 280
ISBN/EAN: 9780300087383
Nakladatel: Yale University Press
Edice: Móda / Design

From haute couture to hot pants, from glamour to grunge, the past fifty years have witnessed some startling revolutions in fashion. This lively survey of postwar fashion not only describes the great designers and their creations but also places trends in clothing within their social and cultural contexts.

Valerie Steele begins by discussing the impact of World War II on the international fashion system, explaining, for example, how the success of Christian Dior’s "New Look" was the result of sweeping social and economic changes that included a shift from the atelier to the global corporate conglomerate. In the 1950s, Steele argues, developments in the world of fashion were influenced by sexual politics and the anxieties associated with the Cold War: social conformity and gender stereotypes led to such phenomena as "wife-dressing" and "the man in the grey flannel suit." Steele traces the fashion revolution of the 1960s, which smashed both social and sartorial rules as "swinging London" inaugurated its own new dictatorship of youth. She describes the rise of the women’s movement and the hippies’ antifashion sentiment, which ushered in a new freedom of choice in the 1970s, "the decade that taste forgot." She finds that the 1980s, often described as "the decade of greed," was actually a more complicated period, when Calvin Klein jeans as well as suits by Armani became notorious yuppie status symbols. And she shows that the fashion of the 1990s, emphatically postmodernist, has repeatedly returned to the themes of Retro, Ethno, and Techno styles.

Valerie Steele is chief curator of the Museum at the Fashion Institute of Technology in New York City.

Další knihy od tohoto autora

Pink: The History of a Punk, Pretty, Powerful Colour Louis Vuitton: A Passion for Creation: New Art, Fashion, and Architecture The Corset

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: