V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Vážení zákazníci, ve dnech 23.–26. 5. se na vás těšíme na veletrhu Svět knihy Praha 2024 na pražském Výstavišti.

Internetové objednávky vytvořené nebo uhrazené v období od 21. 5. budou zpracovány v pondělí 27. 5. Děkujeme za pochopení.

This is Not Fashion: Streetwear Past, Present and Future

Novinka
This is Not Fashion: Streetwear Past, Present and Future
Novinka
Internetová cena: 695,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 869,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 304
Formát: 19,5 x 25 cm
ISBN/EAN: 9780500292440
Nakladatel: Thames & Hudson
Rok vydání: 2018
Edice: Móda / Design

A journey through the original and unique culture of streetwear

This is the story of streetwear. Authors King ADZ and Wilma Stone recount how a long line of subcultural movements have taken over both the high street and high-end fashion, and explore just how a revolutionary sartorial trend has evolved to encompass a vast range of disparate tribes, offering a powerful sense of belonging and identity to all.

The story begins in 1972, in Jersey City, USA, with the birth of the first ever streetwear shop, Trash and Vaudeville. The journey then encompasses punk, Ivy League preppies, the hip-hop kings and queens of Harlem, the dresser/casual movement born out of British football culture, the skater scene of California, the Paninari scooter-brats of Milan, and much more. Whether focusing on major brands such as Stüssy, Carhartt, Tommy Hilfiger and SHUT or today’s up-and-comers from South African townships or downtown Seoul, this dynamic study surveys the scene. It also takes a look at how the internet era has changed the ways streetwear is sold and consumed, and how the field may evolve in the future.

Packed with profiles of industry pioneers, Q&As with key figures and over 300 illustrations, this is the complete history of the fastest-growing and most influential movement in contemporary clothing.

'The most exciting book on fashion for a while'
Metro

Contents List

Foreword • Introduction • A Definition of Streetwear • Wardrobe Essentials • Year Dot • Punk • Preppy • Dresser/Casual • Hip-Hop • Club/Rave • Paniani • The Places • Stussy • Skate/Surfwear • Internet Era • The Future

About the Author

King ADZ is the author of nine books, published by Thames & Hudson, HarperCollins, and Vintage. All his books to date have been concerned with youth-culture, sub-culture and street art. He has been creative consultant for numerous global brands including Adidas, Vice, Levis, Diesel, Smirnoff and Guinness. His feature documentary, The Iconoclast, profiling the notorious international art smuggler, Michel Van Rijn, premiered at the DOC NYC festival in 2017.

List of Contributors

Lucille Lewin

Ukázky z knihy (pro zvětšení klikněte)

ukázka z knihy #0 ukázka z knihy #1 ukázka z knihy #2 ukázka z knihy #3 ukázka z knihy #4 ukázka z knihy #5 ukázka z knihy #6 ukázka z knihy #7 ukázka z knihy #8 ukázka z knihy #9 ukázka z knihy #10 ukázka z knihy #11

 

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: