V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


The History of Graphic Design. 40th Anniversary Edition

The History of Graphic Design. 40th Anniversary Edition
Internetová cena: 599,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 749,00 Kč
Skladem
Počet kusů:
Autor:
Jazyk: anglicky, francouzsky, německy
Vazba: pevná
Počet stran: 512
Formát: 15,6 x 21,7 cm
ISBN/EAN: 9783836588065
Nakladatel: Taschen
Rok vydání: 2022
Edice: Grafický design / Design

In this volume, Jens Müller traces 130 years of graphic design, designers, and developments from the late 19th century through the economic boom after World War II until today. Year-by-year spreads are combined with in-depth features on dozens of landmark projectsand industry-leader profiles.

A comprehensive look at hundreds of graphic works Through the turbulent passage of time, graphic design—with its vivid, neat synthesis of image and idea—has distilled the spirit of each age. Surrounding us every minute of every day, from minimalist packaging to colorful adverts, smart environmental graphics to sleek interfaces: graphic design is as much about transmitting information as it is about reflecting society’s cultural aspirations and values.

With his sweeping knowledge of the field, author Jens Müller curates the standout designs for each year, a running sequence of design milestones. This collection of important graphic works represents a long-overdue reflection on the development of a creative field constantly changing and challenging itself. These key pieces act as coordinates through contemporary history, helping us trace the sheer influence of graphic design on our daily lives.

The author

Jens Müller was born in Koblenz, Germany, in 1982 and studied graphic design. Recipient of numerous national and international design awards, Müller is creative director of Vista design studio in Düsseldorf, editor of the A5 book series on graphic design history, and author of Logo Modernism. He is professor of corporate design at the Dortmund University of Applied Sciences and Arts.

The editor

Julius Wiedemann studied graphic design and marketing and was an art editor for newspapers and design magazines in Tokyo before joining TASCHEN in 2001. His titles include the Illustration Now! and Record Covers series, as well as the infographics collection and books about advertising and visual culture.

The History of Graphic Design. 40th Ed. Jens Müller, Julius Wiedemann Hardcover, 15.6 x 21.7 cm, 1.41 kg, 512 pages ISBN 978-3-8365-8806-5
Multilingual Edition: English, French, German

ukkázka z knihy #1 ukkázka z knihy #2 ukkázka z knihy #3 ukkázka z knihy #4 ukkázka z knihy #5 ukkázka z knihy #6 ukkázka z knihy #7 ukkázka z knihy #8

 

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: