V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Mid-Century Ads

Mid-Century Ads
vyprodáno
Internetová cena: 479,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 599,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky, německy, francouzsky
Vazba: pevná
Počet stran: 720
Formát: 14 x 19,5 cm
ISBN/EAN: 9783836556323
Nakladatel: Taschen
Rok vydání: 2015
Edice: Grafický design / Design

Gleaned from thousands of images, this book offers the best of American print advertising in the age of the “Big Idea.” From the height of American consumerism, bold and colorful campaigns paint a fascinating portrait of the 1950s and 60s, as concerns about the Cold War gave way to the carefree booze-and-cigarettes capitalism of the Mad Men era.

Digitally remastered for optimum reproduction quality, the ads burst with crisp fonts and colors, as well as a sexy sense of possibility, beguiling their audience to buy everything from guns to girdles, cars to toothpaste, air travel to home appliances. At turns startling, amusing and inspiring, this panorama of mid-century marketing is at once an evocative period piece and a showcase of design innovation and advertising wit.

The editor

Jim Heimann is the Executive Editor for TASCHEN America. A cultural anthropologist, historian, and an avid collector, he has authored over numerous titles on architecture, pop culture, and the history of Los Angeles and Hollywood, including TASCHEN’S Surfing, Los Angeles. Portrait of a City, and the best selling All American Ads series.

The contributing author

Steven Heller is the co-chair of the School of Visual Arts MFA Designer as Author Program. For 33 years he was an art director for The New York Times, and currently writes the “Visuals” column for The New York Times Book Review. He is the author of 120 books on graphic design, illustration, and satiric art.

Ukázky z knihy (pro zvětšení klikněte)

ukázka z knihy č.1 ukázka z knihy č.2 ukázka z knihy č.3 ukázka z knihy č.4 ukázka z knihy č.5 ukázka z knihy č.6

 

Další knihy od tohoto autora

Surfing. 1778–Today. 40th Anniversary Edition Surfing. 1778-Today California Crazy. American Pop Architecture All-American Ads of the 50s Dark City. The Real Los Angeles Noir Los Angeles - Portrait of a City John Margolies, Roadside America

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: