V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


100 Ideas that Changed Graphic Design

100 Ideas that Changed Graphic Design
vyprodáno
Internetová cena: 552,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 690,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 216
Formát: 21 x 27 cm
ISBN/EAN: 9781856697941
Nakladatel: Laurence King
Odkaz na stránky nakladatele: http://www.laurenceking.com/product/100+Ideas+that+Changed+Graphic+Design.htm
Edice: Grafický design / Design

New in the "100 Ideas that Changed..." series, this book demonstrates how ideas influenced and defined graphic design, and how those ideas have manifested themselves in objects of design. The 100 entries, arranged broadly in chronological order, range from technical (overprinting, rub-on designs, split fountain); to stylistic (swashes on caps, loud typography, and white space); to objects (dust jackets, design handbooks); and methods (paper cut-outs, pixelation).

Written by one of the world’s leading authorities on graphic design and lavishly illustrated, the book is both a great source of inspiration and a provocative record of some of the best examples of graphic design from the last hundred years.

Also part of the series: 100 Ideas That Changed Architecture (Sep 2011), 100 Ideas That Changed Fashion (Sep 2011)

Upcoming titles: 100 Ideas That Changed Film (Spr 2012), 100 Ideas That Changed Art (Aut 2012), 100 Ideas That Changed Photography (Aut 2012)

Steven Heller is the co-chair of the MFA Designer as Author program and co-founder of the MFA in Design Criticism program at SVA, New York. For 33 years he was an art director at the New York Times. He is editor of AIGA VOICE and contributing editor to Print, Eye, Baseline and I.D. magazines. He is the author of more than 120 books on design and popular culture, including Design Literacy, Paul Rand, and Stylepedia.
He is the recipient of the 1999 AIGA Medal for Lifetime Achievement.

Véronique Vienne has worked at a number of US magazines as art director, and is the author of The Art of Doing Nothing and The Art of Imperfection. A frequent contributor to Graphis and Metropolis magazines, she lives in Paris.

 

100-design-1-1.jpg

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: