V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


The Age of Data: Embracing Algorithms in Art & Design

The Age of Data: Embracing Algorithms in Art & Design
vyprodáno
Internetová cena: 1 559,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 1 949,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 400
Formát: 24,5 x 28,9 cm
ISBN/EAN: 9783721210156
Nakladatel: Niggli
Rok vydání: 2021
Edice: Současné výtvarné umění / Výtvarné umění

A compendium for everybody who is interested in what art will be like in the upcoming decade: Global pioneers of data-driven design share their projects and give behind-the-scene looks at some of the most genre-redefining work, providing insights and outlooks on how it influences our current and future reality.

Art is constantly evolving, inviting experimentation, and, in today’s digital age, uses artificial intelligence to create entirely new realities. Data as a tool of expression is used by artists as an equal partner to break new ground at eye-level, while at the same time redefining the concept of art to revolutionize the world of design. This volume focuses on the esthetics and creativity of a new generation of designers who are using algorithm-supported tools along the vertical, from graphic design to 3D animation, kinetic objects and real-time visuals, to robotics and spatial installations, as well as hybrid approaches between digital and analog.


For this compendium, the editor was able to involve the biggest names in the world of data-driven design to present their most important work on the basis of facts, aspects, and stories and to provide insights into their creative processes. These range from the vision via the underlying code and challenges in the implementation concept, to the finished work. On a theoretical level, the presented works are significantly enriched by interviews and texts of experts and insiders of the scene.
“The Age of Data“ shows the future of art and design in this day and age in which the whole world is under close scrutiny due to the pandemic. It is an invitation to taking the next steps and a motivation to keep up with the ongoing data based design developments.

  • Data-based design process throughout different categories
  • A look behind-the-scene of the most important 40 pioneers
  • With essays by specialists
  • Promotion by Kickstarter campaign

About the Author

Christoph Grünberger, born in 1975, is a German designer and typograph. He is active in the fields of corporate, interactive and spatial design, and is constantly challenging, also as an author, the limits of given design and interaction theory.
His works as a freelance designer have been awarded nationally and internationally.

ukkázka z knihy #1 ukkázka z knihy #2 ukkázka z knihy #3 ukkázka z knihy #4 ukkázka z knihy #5 ukkázka z knihy #6 ukkázka z knihy #7 ukkázka z knihy #8

 

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: