V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Own Label: Sainsbury’s Design Studio: 1962 - 1977

Own Label: Sainsbury’s Design Studio: 1962 - 1977
Internetová cena: 527,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 659,00 Kč
Skladem (1 ks)
Počet kusů:
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: měkká
Počet stran: 207
Formát: 18,6 x 22,3 cm
ISBN/EAN: 9780995745582
Nakladatel: FUEL
Rok vydání: 2019
Edice: Grafický design / Design

A new expanded edition of this must-have book for all graphic designers

In 1962, when Peter Dixon joined the Sainsbury’s Design Studio, a remarkable revolution in packaging design began. The supermarket was developing its distinctive range of Own Label products, and Dixon’s designs for the line were revolutionary: simple, stripped down, creative, and completely different from what had gone before. Their striking modernity pushed the boundaries, reflecting a period full of optimism. They also helped build Sainsbury’s into a brand giant, the first real ‘Super’ market of the time. This book examines and celebrates this paradigm shift that redefined packaging design, and led to the creation of some of the most original packaging ever seen.

Produced in collaboration with the Sainsbury family and The Sainsbury Archive, the book reveals an astonishing and exhaustive body of work. A unique insight into what and how we ate, the packaging is presented using both scanned original flat packets and photographic records made at the time by the design team.

An essential book for graphic designers and those interested in the culture of consumerism, these designs remain fresh and relevant today. This feast of nostalgia taps into the fond memories of a generation brought up on these beautifully packaged goods.

Table of Contents

Foreword by Jonny Trunk • Essay by Emily King, including interviews with Peter Dixon
of the Sainsbury’s Design Studio, and Lord John Sainsbury (who was directly involved
with the development of the Own Label range) • Images: exhaustive flat-pack and
three dimensional images of packaging from the Sainsbury Design Studio from 1962-
1977. Also includes exterior and interior images of stores from this period.

About the Author

Jonny Trunk is an English writer, broadcaster and DJ as well as the owner and founder of Trunk Records.

ukázka z knihy #1 ukázka z knihy #2 ukázka z knihy #3 ukázka z knihy #4 ukázka z knihy #5

 

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: