V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Rembrandt in Amsterdam: Creativity and Competition

Rembrandt in Amsterdam: Creativity and Competition
vyprodáno
Internetová cena: 1 272,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 1 590,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: pevná
Počet stran: 384
Formát: 23,5 x 29,8 cm
ISBN/EAN: 9780300249934
Nakladatel: Yale University Press
Rok vydání: 2020
Edice: Umělecké monografie / Výtvarné umění

An in-depth examination of the crucial role that Amsterdam played in Rembrandt’s evolution as an artist

Around the age of 25, Rembrandt van Rijn (1606–1669) moved from his hometown of Leiden to Amsterdam, which was the commercial capital of northern Europe at that time. Considered a bold step for a fledgling artist, this change demonstrates that Rembrandt wanted to benefit financially from Amsterdam's robust art market. He soon married the cousin of a successful art dealer, and came into frequent contact with wealthy and sophisticated patrons who eagerly commissioned him to paint their portraits. The artist's style quickly evolved from the small, meticulous panels of his Leiden period to the broadly brushed, dramatically lit, and realistically rendered canvases for which he is renowned.
 
Rembrandt in Amsterdam explores this pivotal transition in the artist’s career and reveals how the stimulating and affluent environment of Amsterdam inspired him to reach his full potential. Lavishly illustrated, this volume offers a fascinating look into Amsterdam’s unparalleled creative community and its role in Rembrandt’s development of a wide-ranging brand that comprised landscapes, genre scenes, history paintings, portraits, and printmaking.

About the Author

Stephanie S. Dickey is professor and Bader Chair in Northern Baroque Art at Queen’s University, Kingston, Canada. Jochen Sander is vice director and curator of Flemish, Dutch, and German paintings before 1800 at the Städel Museum, Frankfurt, and professor of art history at Goethe-Universität, Frankfurt.

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: