V roce 2012 se součástí Nakladatelství Slovart stalo nakladatelství Brio. Nakladatelství Brio vydávalo ve spolupráci s předními spisovateli a výtvarníky nádherně ilustrované originální příběhy a sbírky pohádek pro děti od šesti do dvanácti let. Pro starší děti, mládež a dospělé Brio nabízelo sebrané spisy pohádek a bajek od renomovaných spisovatelů, doplněné o to nejlepší z klasické literatury celého světa. V této tradici pokračujeme také my v rámci stejnojmenné edice.


Jsme výhradní distributor nakladatelství TASCHEN pro Českou republiku


Modern Art in America 1908–68

Modern Art in America 1908–68
vyprodáno
Internetová cena: 2 152,00 Kč Nejnižší cena za posledních 30 dní
Běžná cena: 2 690,00 Kč
Zboží není skladem
Autor:
Jazyk: anglicky
Vazba: tvrdá
Počet stran: 352
Formát: 21,4 x 29 cm
ISBN/EAN: 9780714869346
Nakladatel: Phaidon
Rok vydání: 2016
Edice: Dějiny výtvarného umění / Výtvarné umění

A radical re-evaluation of American modernism

The importance of American artists in the history of modern art is well-known and well-documented, from Jackson Pollock to Mark Rothko and Andy Warhol. However, the work of such artists did not spontaneously appear after World War II, nor was it simply transplanted from Europe. There is a longer, subtler history of the development of modernism in relation to American artists, as well as teachers, patrons and collectors, which can be traced through the first half of the twentieth century.

William C. Agee's analysis includes artists working in the first half of the century, such as Arthur Dove, Stuart Davis, Charles Demuth, Marsden Hartley, Georgia O'Keeffe, and John Marin, as well as a discussion of the continuity between this period and the artists who went on to become celebrated internationally, such as Arshile Gorky, Edward Hopper, Helen Frankenthaler, Willem de Kooning, Morris Louis, Robert Rauschenberg, Jasper Johns and Donald Judd.

Agee also integrates the work of certain European artists who became central to modern American art. Paul Cézanne, Henri Matisse, Marcel Duchamp and Piet Mondrian as well as Josef Albers and Hans Hofmann became influential teachers (and eventually American citizens), impacting strongly on the likes of Stuart Davis and many others, who have not necessarily been compared or connected to the European art canon previously.

As a radical re-evaluation of art history from the early twentieth century to the late 1960s, this brilliant new account of American modernism is a must-read for students and scholars of art as well as all those interested in modernism and its wider cultural history.

William C. Agee taught at Hunter College since 1988 until his retirement in 2014 and was awarded an endowed chair in 2004, the Evelyn Kranes Kossak Professor of Art History. Prior to Hunter, he held directorships at the Museum of Fine Arts, Houston and at the Pasadena Art Museum. Agee has published numerous articles and monographs in conjunction with exhibitions he has organized on artists such as Stuart Davis, Morgan Russell, Donald Judd and many others, as well as on aspects of modern art in America. His books include American Vanguards: Graham, Davis, Gorky, de Kooning, and Their Circle, 1927-1942 (2011) and Coming of Age: American Art, 1850s to 1950s (2006). Agee is based in Yonkers, NY.

Ukázky z knihy (pro zvětšení klikněte)

ukázka z knihy č.1 ukázka z knihy č.2 ukázka z knihy č.3 ukázka z knihy č.4 ukázka z knihy č.5

 

Další knihy od tohoto autora

Modern Art in America 1908–68  (paperback)

Diskuze

Žádný příspěvek do diskuze. Přidejte svůj názor »

Doručení zdarma

Objednejte si knihy v hodnotě alespoň 900 Kč a dopravíme Vám je zdarma!

 

Dáme knihu logo

Přijímáme poukázky Dáme knihu

Aktuality

Připravujeme

Další knihy »

Bazar

Další knihy »

RSS

Přihlaste se k odběru RSS a dostávejte informace o nových knihách hned po jejich zveřejnění na stránce.

Nejdiskutovanější knihy

Novinky e-mailem

Jste knihkupec?

Vyberte si témata:






















































Váš email: